- | powitanie i zaznajomienie się z instruktorem |
- | podstawowe znaki i sygnały stosowane na kolei |
- | obsługa pojazdu, różnice wersji szynowej do drogowej |
- | pokonywanie skrzyżowań z drogami kołowymi |
- | zmiana kół z drogowych na kolejowe (lub odwrotnie) |
- | ruszanie: po płaskim, na mokrym, pod górę |
- | hamowanie oraz hamowanie pulsacyjne |
- | kręcenie kierownicą - oduczenie złych nawyków drogowych |
- | długa jazda do przodu i krótka do tyłu |
- | zawracanie (nie jest to pomyłka) |
- | zachowanie się w sytuacjach awaryjnych |
- | obsługa zwrotnic i wykolejnic |
- | płynnej jazdy w rękawie |
- | wyprzedzania/omijania |
- | parkowania równoległego |
- | parkowania skośnego |
- | ruszania pod górkę |
- | Poruszamy się po zamkniętym, wydzielonym odcinku torów bez skrzyżowań z drogami kołowymi. Pojazd ma ważne badania techniczne oraz ubezpieczenie OC. |
- | Do pojazdu, oprócz instruktora wchodzi maksymalnie 4 kursantów. Jest możliwość połączenia kursu z wycieczką drezynową (większa przepustowość). |
- | Koszt wynajęcia pojazdu wraz z instruktorem na pierwsze 3 godziny – 900 zł, każda następna godzina 150 zł. Powyżej 4 osób dodatkowo 10 zł/osoba za certyfikat. |
- | W przypadku nie przestrzegania zasad BHP zastrzegamy sobie możliwość natychmiastowego zakończenia kursu, bez prawa zwrotu kosztów. |
- | Kurs, szkolenie, egzamin, certyfikat mają służyć dobrej zabawie, nie są to uprawnienia państwowe! |