- | z wyczuciem pomaga w prowadzeniu drezyny, czyli nie ciągnie drążka gdy trzeba go pchać i zatrzymuje pojazd w określonym miejscu :) |
- | potrafi bezpiecznie wysiąść i wsiąść na drezynę w ruchu - oczywiście przy bezpiecznej prędkości do 3 km/h. |
- | umie unieruchomić drezynę - unieruchomić za pomocą płozy hamulcowej lub zwykłego kamienia |
- | w czasie jazdy informuje o dostrzeżonych przeszkodach na torze - czyli nie śpi podczas jazdy i potrafi w porę ostrzec załogę przed ewentualnym zagrożeniem (np. krzaki w skrajni) |
- | Sygnał Rd1 "Nakaz jazdy" Sygnał dawany białą okrągłą tarczką z zieloną obwódką przez dyżurnego ruchu. Tarczką należy poruszać w pionie. |
- | Sygnał D0 "Za tarczą ostrzegawczą znajduje się tarcza zatrzymania" Oznacza, że zbliżamy się do tarczy D1 "Stój" i będzie wymagane zatrzymanie drezyny. |
- | Sygnał D1 "Stój" Należy bezwzględnie zatrzymać się przed tarczą. Z reguły ta czerwona tablica stoi na środku toru, lub zamontowana jest na bramach, więc ciężko przed nią się nie zatrzymać. |
- | Sygnał Rp5 "Hamować" -------- -------- -------- Trzy długie, szybko po sobie następujące tony dawane syreną, trąbką lub gwizdkiem. Bezwzględnie należy się zatrzymać. |
- | Sygnał Rp11 "Wsiadać" -------- Sygnał dawany przed odjazdem pociągu. Należy zająć miejsca na drezynach. |
- | Sygnał Rp12 "Gotów do odjazdu" Podniesienie chorągiewki sygnałowej przez drużynę konduktorską (szefa drezyny) informujące o gotowości do odjazdu. |
- | Sygnał Rp14 "Odjazd pociągów pasażerskich" Podniesienie ręki przez kierownika pociągu (szefa konwoju drezynowego) i wypowiedzenie słowa "Odjazd". Po tym sygnale można ruszać. |