graphic top
Tu jesteś: DREZYNY ŁAPINO » nasze drezyny » drezyny turystyczne
DREZYNA
niewielki, lekki, dwuosiowy pojazd szynowy, o napędzie spalinowym lub ręcznym, przeznaczony do przewozu osób, materiałów i narzędzi przy pracach związanych z utrzymaniem torów. Powstanie drezyny zawdzięczamy niemieckiemu konstruktorowi i wynalazcy Karlowi von Drais (1785-1851). On to w 1816 roku wynalazł pierwowzór roweru, który nazwał Draisine (po polsku drezyna). Był to drewniany pojazd posiadający dwa koła obite blachą, z drewanianymi szprychami. Pojazd ten ważył 45 kilogramów i osiągał prędkość około 10 km/h. A napędzało się go poprzez odpychanie się nogami od podłoża. Na szczęście dla Kolei Drezynowej konstrukcja okazała się trudna i droga w budowie i po jakimś czasie drezyny wyszły z mody. Wynalazca postanowił więc zbudować pojazd, który wyprzedzi parowóz. I tak w 1842 roku powstała konstrukcja podobna do dzisiaj nam znanych drezyn kolejowych (oczywiście rowerowych).
DREZYNY ROWEROWE
Nasz podstawowy środek transportu.
osób pedałujących: 2
pasażerów: 4
razem osób na drezynie: 6
waga: 120 kg
DREZYNY RĘCZNE
Drezyny tylko dla twardzieli, na tzw. drugi raz lub do wyścigów drezyn.
osób pompujących: 4
pasażerów: 6-8
razem osób na drezynie: 10-12
waga: 550 kg
DR01 "Landryna"
DR01
Nasza pierwsza drezyna, obecnie eksponat
osób machających: 4-6
pasażerów: 0
razem osób na drezynie: 4-6
waga: 200 kg
DR04 "kiwajka"
DR04
klasyczna, historyczna drezyna ręczna, obecnie eksponat
osób machających: 2-3
pasażerów: 2-4
razem osób na drezynie: 2-7
waga: 120 kg
GS-01
GS01
Najdziwniejszy nasz pojazd o napędzie nożnym, toczy się po drogach i torach!
osób pedałujących: 4
pasażerów: 0
razem osób na drezynie: 4
waga: 100 kg